טיפול ביבלת בכף הרגל

יבלת בכף הרגל יכולה להוות מטרד לא קטן

אנחנו, או לפחות רובנו, מבינות כבר שאסתטיקה זה לא סתם בשביל שיהיה נחמד בעין. אסתטיקה היא לא רק יופי- היא גם תחושה של ביטחון עצמי, של נוחיות, של איכות. לצערנו, רוב הגברים עדיין לא הבינו זאת. לא נורא, זה עוד יקרה. הבעיה ביבלת בכף הרגל היא שהיא לא רק מכוערת, אלא גם יכלה להכאיב מאוד ולהזיק לנו מבחינה רפואית. אז טיפול ביבלת בכף הרגל כולל מספר אפשרויות- מה הן?

סוגי טיפול ביבלת בכף הרגל

  • קריותרפיה– קריו, שימוש בטמפרטורות נמוכות (הקפאה ברפואה), נחשב לטיפול היעיל ביותר להסרת יבלות ברגליים. ההליך בכללותו מצריך מספר מפגשים הנערכים בהפרשי זמן שונים ובהתאם לחומרת היבלת. בטיפול זה מתיזים חנקן נוזלי בטמפרטורה של מינוס 160 מעלות צלזיוס באמצעות שפריצר למשך דקה עד 10 דקות על האזור הנגוע. החנקן הנוזלי צורב את היבלת בקור ללא כאבים וללא תופעות לוואי משמעותיות. קריותרפיה הוא טיפול נקודתי ומדויק ושאינו משפיע על הרקמות הסמוכות.
  • תרופות מקומיות– תרופת מרשם שנקראת אימיקימוד (Imiquimod) עוזרת בהעלמת היבלת על ידי שחרור פרוטאינים מהמערכת החיסונית. משחת האימיקימוד אושרה על ידי ה- FDA האמריקאי ואפשר למרוח אותה ישירות על היבלת. באמצעות החומר הפעיל אימיקימוד, שנמצא במשחה ששמה אלדר (Aldara) אפשר לטפל גם ביבלות על אברי המין.
  • הסרה כירורגית– באמצעות מחט חשמלית מסירים את היבלת ברגל ובאזורים אחרים בגוף. הסרה כירורגית של יבלות נחשבת ליעילה במיוחד אולם היא עלולה להותיר צלקת כאשר הטיפול הוא רשלני.
  • הסרה בלייזר– הליך שכולל מספר טיפולים המבוצעים בהפרש של עד שבועיים במהלכו היבלת נחשפת לקרינת חום הלייזר ששורף אותה. טכניקת לייזר חדישה יותר, חותכת את היבלת בדיוק מרבי ובאותה העת גורמת להגלדת הפצע.

חשוב לזכור!

טיפול ביבלת בכף הרגל הוא טיפול רפואי לכל דבר. כדאי לבחור ברופא המנוסה בסוגי טיפול ביבלת בכף הרגל אותם נצטרך על מנת להבטיח תוצאות מצוינות. בנוסף, כדאי לזכור כי על הרופא להפנות לנו אוזן קשבת, על כן רופא נעים הליכות עדיף.

 

Leave a comment