איך נתמודד עם הפלות חוזרות

הפלות חוזרות יכולות להיות קשה וטראומטי עבור זוגות

כאשר זוג רוצה להביא ילד לעולם, הוא עושה כל שביכולתו בכדי להביא להפריה מהירה ומוצלחת ולהתחיל את תהליך ההיריון המרגש והמיוחד. כאשר לא מצליחים להיכנס להיריון, מדובר במועקה לא פשוטה ובקושי שצריך לתת לו מענה, אך ישנו גם מצב חמור ובעייתי עוד יותר – מצב שבו מצליחים להיכנס להיריון, רק בשביל להפיל את העובר בכל פעם מחדש. זהו מצב שמהווה מועקה נפשית ולמעשה מכך עבור לא מעט זוגות, וחשוב לדעת כיצד להתמודד עם מצב זה של הפלות חוזרות.

התמודדות עם באמצעות בדיקות וטיפולי פוריות

במצב של הפלות חוזרות, יש לבצע בדיקות פוריות כלליות לאישה ולבעלה. בדיקות פוריות אמנם מצביעות בדרך כלל על יכולת או חוסר יכולת להיכנס להיריון, אבל בהחלט יתכן שהן גם תראינה את הסיבה שבגינה האישה לא מצליחה לשמור על העובר ברחם וחווה הפלות חוזרות – ואולי ניתן יהיה לתת לסיבות אלה מענה. במידה ובדיקות הפוריות וטיפולי הפוריות לא נראים קשורים למצב ההפלות החוזרות, שווה לבדוק מצבים נפשיים שונים ואת ההשפעה שלהם על ההיריון.

ניתן לפנות לאפשרויות הפריה והריון חיצוניות

בהיעדר אלטרנטיבה טיפולית לאחר מיצוי האופציה של טיפולי ובדיקות פוריות, ובחוסר יכולת לשמור על ההיריון לאורך זמן – אפשר לפנות לאופציות חיצוניות של הבאת ילד לעולם. מעבר לאופציה הבסיסית והמוסרית של אימוץ, אפשר גם לפנות להפריה חיצונית ולאם פונדקאית, כך שניתן יהיה להביא ילד ביולוגי של בני הזוג מבלי לחוות הפלה, בשל השימוש ברחם של האם הפונדקאית.

אסור לוותר על הרצון להביא ילד לעולם

מצב של הפלות חוזרות הוא כאמור מצב לא פשוט כלל וכלל, אבל דווקא במצבים לא פשוטים אלה אסור להרים ידיים. הזכות להיות הורים היא מובהקת עוד יותר עבור מי שמנסה זאת קשה כל כך ומתאכזב בכל פעם מחדש – ועם אלטרנטיבות של טיפולי ובדיקות פוריות, ושל הריונות חיצוניים שונים – החלום הזה הוא לא מחוץ להישג היד שלכם.

Leave a comment