איך תזהי צניחת רחם

מהו בדיוק מצב של צניחת רחם? מה יכול לגרום למצב זה?

צניחת רחם היא תופעה רפואית שמתרחשת בגוף האישה, ולמעשה מדובר במצב שפשוטו כמשמעו – כולל צניחה של הרחם לכיוון רצפת האגן ואף למטה מכך, עד כדי יציאה של הרחם מפתח הנרתיק באופן חלקי. במצבים חמורים, הדבר יכול להוביל ליציאה בולטת של ממש – רק אם המצב לא טופל מבעוד מועד. הגורמים למצב זה הם בדרך כלל היחלשות של שרירי האגן, בעקבות גורמים שונים כמו טראומה של לידה קשה, התבגרות, מחלות ומצבים רפואיים אחרים. כעת, חשוב להבין כיצד לזהות את המצב הזה בטרם הוא מחמיר.

כיצד תוכלי לזהות שאת חווה צניחה? 

אחת התופעות המובהקות ביותר שנגרמות בעקבות צניחת רחם היא מצב של בריחת שתן. דליפת שתן יכולה להתרחש באופן ספונטני או במהלך מאמץ קל, מה שמעיד על חשש לצניחה. עוד סימפטום ברור הוא לחץ באזור הבטן התחתונה, קושי בהליכה וכאבים. לעתים קרובות הדבר כולל גם קושי במתן צואה, וכן ירידה בהנאה המינית, התרחבות הנרתיק, וכאמור במקרים הברורים והחמורים יותר גם יציאה של הרחם כבלט של ממש מהנרתיק.

במצב של צניחה, צריך לתת מענה ניתוחי מקצועי ואפקטיבי

אישה שחווה צניחת רחם חייבת לתת למצב זה את המענה האפקטיבי ביותר שזמין לה. ישנן כמה אפשרויות של טיפול במצב זה – טיפול שמרני, טיפול ניתוחי ושתלים. כיום, הטיפול השמרני ניתן בדרך כלל רק לנשים שאותן אי אפשר לנתח, והטיפול הניתוחי נחשב לאפקטיבי יותר לאורך זמן – כאשר הוא מתבצע דרך הנרתיק, וניתן לבצע בו כריתה של הרחם או חיזוק שלו בהתאם לרצון האישה. שתלים, שהם למעשה רשתות, הם בעלי חשיבות במצב של צניחות חוזרות.

מומחים בפלסטיקה הנרתיקית יבטיחו לך מענה מקצועי 

תחום הפלסטיקה הנרתיקית הוא תחום שעשה קפיצה אדירה בשנים האחרונות, עם מומחים ברמה הגבוהה ביותר שנותנים מענה לצרכים מגוונים של נשים רבות. בכל הנוגע לצניחת רחם, ישנם טיפולים איכותיים בעיקר בגישה הניתוחית – שיכולים להחזיר לאישה את איכות החיים שלה במלואה, החל מפעולות בסיסיות כמו מתן שתן וכלה בשיקום ההנאה מיחסי מין.

Leave a comment